کاربران آنلاین : 4810

محققان موفق به کشف سیاره یا سیارک عجیبی شده اند که شبیه سیگار بوده و در کهکشان راه شیری سرگردان است.

کشف سیاره سرگردان شبیه سیگار

سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک محققان سیارکی سرگردان و بسیار عجیب و غریب شبیه به یک سیگار عظیم کشف کرده اند که از منظومه شمسی میگذرد.

سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک محققان به تازگی محققان یک شی فضایی شبیه سیگاری عظیم با هاله ای قرمز رنگ کشف کرده اند. این شی که از یک منظومه دیگر است از منظومه شمسی می گذرد.

سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک  سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک

عکس مربوط به کشف سیاره شبیه سیگار

سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک گروهی از محققان به رهبری کارن میچ از انسیستو ستاره شناسی هاوایی با ترکیب تصاویر ثبت شده با ابزار FORS در تلسکوپESO تحقیقات این سیارک را کشف کرده اند که Oumuamua نامیده می شود.سیارک مذکور 400 متر طول دارد و بزرگتر از هر سیارک یا ستاره دنباله داری است که تاکنون در منظومه شمسی دیده شده است.

سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک هرچند شکل این سیارک کمی عجیب است و تاکنون چنین شی در منظومه شمسی مشاهده نشده، اما سرنخ های جدیدی از نحوه تشکیل منظومه های دیگر برای دانشمندان فراهم می کند. تحلیل ها نشان می دهد این شی غیر معمول از میلیون ها سال قبل در کهکشان راه شیری سرگردان است و به هیچ منظومه ای تعلق ندارد.ناسا بخشی از بودجه مشاهدات و تحلیل ها را تامین کرده است.

سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک سیاره ای که شبیه سیگار است! + عکس-ایرناک برگرفته از مهر