ویژگی منحصر به فرد دوران ما این است که به عصر فضا نامگذاری شده است زیرا انسان توانسته است بسیاری از حقایق خیره کننده جهان خلقت را کشف کند و نوع نگاه ما را به جهان پیرامون خود تغییر دهد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک عجیب آنکه که می بینیم این حقایق به طور واضح در کتابی که قبل از 1400سال پیش نازل شده است, بیان شده است. آن هم در دورانی که علم نجوم چیزی جز طالع بینی,فریب, خرافه و افسانه نبود.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک خداوند بزرگ این حقایق علمی را در کتابش نهاده است تا راهنمای کسانی باشد که در حقانیت آن تردید دارند تا به واسطه آن نور حق و عظمت رسالت اسلام را دریابند... از مهمترین این حقایق علمی عبارتند از:

1- چگونگی آغاز جهان خلقت

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک از مهمترین اکتشافات دانشنمدان در قرن بیستم بی اعتبار ساختن اندیشه ازلی و ابدی بودن جهان است؛ آنان با دلایل متقن علمی ثابت کرده اند که آفرینش جهان با یک انفجار مهیب آغاز شده است که از آن به "انفجار بزرگ" یاد می کنند. تحقیقات همچنان درباره جزئیات این انفجار ادامه دارد. آنان می گویند: جهان هستی در ابتدا یک توده واحد بوده که منفجر شده و طی میلیون ها سال به شکل کنونی خود درآمده است.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک برخی دانشمندان ترجیح می دهند که در بیان این پدیده به جای کلمه" انفجار هستی" از اصطلاحات دقیق تری چون "انفصال" استفاده کنند. در هر حال آنچه که مهم است این است که آنها با جعل این اصطلاحات در صدد بیان این واقعیت اند که جهان هستی در ابتدا یک توده واحد به هم پیوسته بوده (کانتا رتقا) سپس اجزای آن از یکدیگر انفصال یافته است(انفتقت) و بعد از آن ستارگان و کهکشانها و زمین و ... به وجود آمده است.

کهکشان در قرآن

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک قرآن در بیان پدیده آغاز آفرینش با شیوه ای کاملا دقیق از دانشنمدان غربی پیشی گرفته است.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک قرآن 1400 سال پیش در بیان این حقیقت دانشنمدان غرب پیشی گرفته است و دقیقا همان چیزی را می گوید که دانشمندان به آن دست یافته اند. به این آیه توجه کنید:

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک (أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا) [الأنبياء: 30].

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: آيا كافران نداستند كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا كرديم.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک اینجاست که این سوال متوجه کسانی می شود که حقانیت قرآن را منکرند: در زمان نزول قرآن چه کسی می دانست که جهان در ابتدا یک توده واحد به هم پیوسته بوده(رتقا) سپس از یکدیگر جدا شده (انتفتقت) و آنگاه جهانی کنونی به وجود آمده است. آیا او کسی جز خدای بلندمرتبه است؟

2- انبساط جهان

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک شاید بتوان"نظریه انبساط جهان" را مهمترین کشف نجومی قرن بیستم دانست, بر طبق این نظریه کهکشانها با سرعت فوق العاده ای در حال حرکت و فاصله گرفتن از یکدیگرند که در نتیجه آن, جهان هستی به طور مداوم در حال گسترش و انبساط است.

آیه قرآن در مورد نجوم

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک جهان هستی با سرعت زیادی در حال انبساط است اما ما آن را احساس نمی کنیم. دانشنمدان با استفاده از ابزار آلات پیشرفته توانسته اند سرعت آن را اندازه بگیرند. این حقیقتی است که در زمان نزول قرآن هیچ کسی اطلاعی از آن نداشت.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک این دستاورد علمی دانشنمدان بعد از تحقیقات بسیار و صرف هزینه های زیاد و در مدت زمان طولانی به دست آمده است. عجیب آن که قرآن قبل از 1400سال پیش در آیه زیر خبر از گسترش جهان داده است.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ( وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)[الذاريات: 47]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و گستراننده آن هستیم.

3- چگونگی پایان جهان

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک نظریات متفاوتی درباره پایان جهان ارائه شده است اما نقطه اشتراک همه آن ها این است که جهان روزی به پایان خواهد رسید, بنابراین ممکن نیست انبساط جهان هستی تا ابد ادامه داشته باشد زیرا طبق قانون بقای انرژی, میزان ماده و انرژی همیشه ثابت است در نتیجه, گسترش جهان هستی متوقف خواهد شد و همان گونه که گسترش یافته بود شروع به بازگشت و جمع شدن خواهد کرد.

آیه قرآن در مورد ستارگان

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک نظر کنونی دانشمندان این است که شکل جهان تقریبا به صورت یک ورقه مسطح است که اندکی انحنا دارد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک عجیب آنکه قرآن در آیه زیر به چگونگی پایان جهان و شکل جهان هستی که مانند یک ورقه منحنی است, اشاره کرده.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک (يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ) [الأنبياء: 104]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: روزى كه آسمان را همچون طومار نوشته‏ها درهم مى‏پيچيم و همان گونه كه آفرينش را آغاز كرديم، آن را باز مى‏گردانيم، اين وعده‏اى است بر عهده‏ى ما و ما حتماً انجام دهنده ى وعده‏هاى خود هستيم

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک (اگر دقت شود می یابیم که ورقه های طوماری که غالبا در گذشته ها استفاده می شده ورقه ای مسطح است که به علت تا شدن اندکی انحنا پیدا می کند.)

4- سیاهچاله های فضایی

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک سیاهچاله های فضایی پدیده های عظیمی اند که تحقیق درباره وجود آنها تا بیش از نیم قرن ذهن دانشنمدان را به خود مشغول داشت تا اینکه سرانجام به وجود آنها اذعان کردند. دانشمندان می گویند: هنگامی که ستارگان بزرگتر می شوند ( سوخت هسته ای خود را به طور کامل تمام می کنند و در نیتجه نیروی گرانش موجود در آن بر ستاره غلبه کرده و باعث فرو ریزش آن به داخل و) تشکیل سیاه چاله می شود. هيچ چیزی نمي تواند از ميدان جاذبه چنين ناحيه اي خارج شود ، حتي يك دسته پرتو نور و به همین علت است که سیاهچاله ها قابل رؤیت نیستند.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک دانشمندان سیاهچاله ها را دارای سه ویژگی اساسی می دانند:1- غیر قابل رؤیت اند 2- حرکت می کنند 3- جذب کننده ی سایر اجرام آسمانی اند. عجیب آنکه قرآن همین اوصاف را در این آیه ذکر می کند.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک (فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْكُنَّسِ) [التكوير: 14-15].

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: سوگند به (ستارگان) پنهان که در حال حرکت و جذب کننده اند.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک الخنّس یعنی آنچه که پنهان میشود و دیده نمیشود, الجوار یعنی آنچه که با سرعت زیادی در حال حرکت است و الکنّس یعنی چیزی که جذب میکند (و صفحه آسمان را جاروب میکند). و این همان چیزی است که دانشنمدان درباره سیاهچاله ها به آن معترفند.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک (مترجم: کُنّس جمع کانس است و کانس در زبان عربی چیزی است که جاروب می کند. وقتی در زبان عربی گویند: کنس البیت یعنی خانه را جاروب کرد در واقع سیاهچاله ها به علت قدرت جاذبه فوق العاده ای که دارند بسیاری از اجرام آسمانی را به سمت خود جذب می کنند و گویا فضای اطراف را جاروب می کنند!)

آیات قران در مورد کهکشان

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک قرآن زمانی از سیاهچاله ها سخن به میان آورده است که احدی روی کره زمین هیچ تصوری از آن نداشته است.

5- تپ اخترها (ستاره های تپنده)

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک تپ اخترها از جنجالی ترین اکتشافات قرن بیستم محسوب میشوند, تپ اخترها به ستاره هایی اطلاق می شود که از آنها صدایی شبیه صدای چکش صادر می شود. به همین خاطر دانشمندان آن ها را چکشهای غول پیکر نامیده اند. آن ها بعد از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده اند که این ستاره ها از خود امواج بسیار قوی و نفوذ کننده ای صادر می کنند که توانایی نفوذ از همه چیز را داراست؛ در یک نتیجه کلی می توان گفت که آنها "کوبنده" و "نافذ اند".

آیه قرآن در مورد منظومه شمسی

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک تپ اخترها یکی از حیرت آورترین پدیده های نجومی برای دانشنمدان اند.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک قرآن با عباراتی رسا این حقیقت را بیان کرده است. آنجا که به این نوع ستاره ها سوگند یاد کرده و فرموده: (وَالسَّمَاءِ وَالطَّارِقِ * وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ * النَّجْمُ الثَّاقِبُ) [الطارق: 1-3].

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: سوگند به آسمان و(ستاره)كوبنده (ا) و تو چه مى‏دانى ستاره كوبنده چيست (2)همان ستاره نافذ(3).

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک به راستی که این آیات گواه صدق خدای سبحان در قرآن است.

6- ساختار بافتگونه کیهان (بافت کیهانی)

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک در قرن بیست و یکم دانشمندان سه کشور آمریکا, آلمان و انگلیس بزرگترین محاسبات کامپیوتری را به واسطه ابررایانه ها به منظور دستیبابی به شکل جهان هستی انجام دادند تا اینکه سوپرکامپیوتر, نمایی کوچک از ساختار جهان هستی ارائه داد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک جالب اینکه شکل ارائه شده مانند یک بافت بود, بر طبق این شکل دانشنمدان به این نتیجه رسیدند که کهکشانها مانند رشته های محکم یک بافت قرار گرفته اند؛ رشته هایی که مسافت هر یک از آنها به میلیونها سال نوری می رسد. نتیجه کلی دانشمندان این است که کیهان با کهکشانها بافته شده است.

معجزات علمی قرآن کریم

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک این جهان خلقتی است که در آن زندگی می کنیم... در این تصویر رشته هایی را مشاهده می کنید که یک بافت محکم کیهانی را تشکیل می دهند. مسافت هریک از این رشته ها به میلیون ها سال نوری می رسد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک عجیب اینکه قرآن در آیه زیر به طرز حیرت آوری از این بافت کیهانی سخن گفته است.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک (وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْحُبُكِ) [الذاريات: 7]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: سوگند به آسمان دارای رشته بافتهای محکم.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک به راستی که اگر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرستاده خدا نیست چگونه به این حقیقت علمی دست یافته است؟

7- وجود حیات در فضا

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک بعد از کشف آثار ابتدایی ترین انواع حیات بر روی یکی از شهاب سنگهایی که از فضا به زمین فرود آمده بود سفرهای فضایی دانشنمدان به منظور کشف موجودات فضایی شروع شد. آنها بعد از مدتی کشف کردند که بر روی مریخ و سیارات دیگر مقادیری از آب وجود دارد و سرانجام نتیجه کلی آنها این بود که حیات در همه جا وجود دارد.

آیه های علمی قرآن

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک تقریبا می توان گفت که دانشمندان نجوم اتفاق نظر دارند که حیات در سیارات دیگر هم وجود دارد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک این حقیقت در قرن بیست و یکم کشف شد ولی قرآن در قرن هفتم میلادی در آیه زیر از آن خبر داده است.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک (وَمِنْ آَيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ)[الشورى: 29]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: و از آيات اوست آفرينش آسمانها و زمين و آنچه از جنبندگان در آنها منتشر نموده و او هر گاه بخواهد بر جمع آنها تواناست‏.

8- ساختمان کیهانی

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک تا مدتها دانشنمدان گمان می کردند که حجم زیادی از کیهان را فضاهای خالی پر کرده است اما به تازگی کشف کرده اند که کیهان یک بنا و ساختمان محکم است و از آن با عنوان"ساختمان کیهانی" یاد می کنند. در سایه اکتشافات جدید دیگر کلمه "فضا: مکان خالی" معنایی ندارد چرا که کهکشانها, به منزله بلوکهای ساختمان کیهان به شمار می روند که بین آنها را ماده و انرژی تاریک پر کرده است.

آیات قرآن در مورد شگفتی های آفرینش

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک کهکشانها مانند بلوکهای ساختمان کیهانی اند و ماده تاریک فضای هستی را پر کرده است.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک عجیب اینکه در قرآن به هیچ وجه کلمه "فضا" به کار برده نشده است بلکه از آسمان با کلمه"بناء: ساختمان" یاد شده است. به عنوان مثال به این آیه توجه کنید: (الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً) [البقرة: 22]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: آن (خداوندى) كه زمين را براى شما فرشى (گسترده) و آسمان را بنايى (افراشته) قرار داد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک در آیه دیگر هم دقیقا به همین حقیقت اشاره شده است. (وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا) [الشمس: 5]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: و قسم به آسمان و كسى كه آسمان را بنا كرده‏.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک همه این آیات نشان می دهد که قرآن از جهت علمی بسیار دقیق است و همین دلیلی است بر حقانیت این کتاب.

9- دودهای کیهانی

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک تا مدتها دانشنمدان گمان می کردند که در کیهان, غبارهای فضایی وجود دارد ولی به تازگی کشف کرده اند آنچه که گمان می کردند غبار است "دودهای کیهانی"اند که شبیه همان دودی است که می شناسیم. در فضای کیهان مقادیر بسیار زیادی از این دودها که ناشی شده از انفجارات ابتدای خلقت است وجود دارد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک آزمایشات نشان می دهد که ذرات این دودها شباهتی به ذرات غبار ندارد. تشکیل این دودها به میلیاردها سال قبل در آغاز آفرینش جهان بر می گردد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک در این تصویر نمونه ای از دودهای کیهانی را مشاهده می کنید که تا سالها دانشنمدان گمان می کردند غبار کیهانی است.

ستاره شناسی در قرآن

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک جالب اینکه قرآن درباره ابتدای آفرینش کیهان چنین می گوید: (ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاءِ وَهِيَ دُخَانٌ) [فصلت/11]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: سپس به آفرینش آسمان پرداخت در حالی که به شکل دود بود.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک اینجاست که از کسانی که در حقانیت قرآن تردید دارند می پرسیم: حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) از کجا این علوم را قبل از هزار و چهارصد سال پیش آورده است؟

10- ماده تاریک

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک در حال حاضر نوعی رقابت میان دانشمندان علم نجوم درباره ماهیت ماده تاریک وجود دارد. یافته های علمی بیانگر این است که ماده تاریک ماده ای است که درصد بسیار زیادی از فضای هستی را پر کرده است و کهکشانها و ستارگان لابه لای این ماده تاریک قرار گرفته اند. ماده تاریک بسیار قوی است و بر روی چگونگی توزیع ماده مرئی در جهان هستی تاثیر مستقیم دارد.

قران و منظومه شمسی

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک بسیار قوی است و به همراه انرژی تاریک بیش از 96% هستی را تشکیل می دهد.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن به طرز دقیقی وصف شده است, قرآن نام این ماده را "السماء: آسمان"نامیده است. خداوند می فرماید: (وَزَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ) [فصلت: 12]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: آسمان پایین را با چراغ ستارگان زینت دادیم و آن را حافظ قرار دادیم. این تقدیر خدای دانا و شکست ناپذیر است.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک در نتیجه ستارگان آسمان را زینت می دهند ولی ما آسمان را به طور مستقیم نمی بینیم بلکه تنها ستارگانی که آسمان را زینت می دهند می بینیم. این آسمان بسیار قوی و سخت است. خداوند متعال می فرماید: وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعًا شِدَادًا[النبأ: 12]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: و بر فراز شما هفت (آسمان) محكم بنا كرديم‏.

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک این آسمان ها همان آسمان های هفت گانه است.... .

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک به خدا سوگند اگر قرآن تنها شامل همین ده حقیقت علمی بود برای صدق حقانیت و اعجاز آن کافی بود در حالی که قرآن دارای صدها حقائق علمی درباره کوه ها و دریاها و پزشکی و روانشناسی و... است که همه آن ها گواه صدق این کلام پروردگار است که می فرماید: (سَنُرِيهِمْ آَيَاتِنَا فِي الْآَفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ) [فصلت: 53]

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان-ایرناک ترجمه: نشانه‏ هاى خود را در كرانه‏ هاى عالم و در نفس خودشان به آنان خواهيم نماياند تا براى آنان روشن شود كه او حقّ است. آيا كافى نيست كه پروردگارت بر همه چيز آگاه است؟

ماده تاریک در قرآن / آیات قران در مورد کهکشان - 5.0 out of 5 based on 1 vote