حسن عابدینی مجری کارشناس صداوسیما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از فیلم جدید حاتمی‌کیا تجلیل کرد.

تجلیل از "به وقت شام" حاتمی‌کیا

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی مجری کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  با انتشار پستی درباره فیلم به وقت شام ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در صفحه اینستاگرمش نوشت:

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم. به وقت شام تازه ترین ساخته #ابراهیم_حاتمی_کیا فیلمی مبتنی بر واقعیت که در تمام مدت نفس مخاطب را در سینه حبس می کند.

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک داستانی نو ، روایتی جذاب ، تعیلق هایی تو در تو ، شروعی استادانه ، فرازی شاهکار و فرودی امیدوارانه دارد.حرکت دوربین ، جلوه های ویژه ، تدوین استادانه و موسیقی همسوی ان قابل ستایش است.موضوع فیلم که با ترکیبی از بازیگران ایرانی و غیرایرانی است ان را به فیلمی فرا ملیتی تبدیل کرده است.

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک پارسال در چنین روزهایی از فرودگاه دمشق با یک #ایلیوشین راهی حلب شدم.فرودگاه دمشق سیستم ناوبری اش صدمه دیده بود و تجهیزات فرودگاه مخروبه #حلب هم به غارت رفته بود. علی خلبان واقعی که #بابک_حمیدیان بخونی از نقش او برآمده برایم توضیح داد که چگونه غول اهنی را فقط با بهره گیری از نور چراغ قوه در باند به زمین می نشاند.

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک او چنان با لبخند از بارها گذر در کنار شلیک بی امان مناطق الوده اطراف فرودگاه سخن می گفت که گویی مرگ ‌را به سخره گرفته است. زمانی که پدر و پسر در کسوت دو #خلبان که یکی جنگ دیده و دیگری را قد کشیده در دوران جنگ در فیلم #حاتمی_کیا دیدم ،یاد فرمانده ارشد #شام افتادم که فرزندش در محور #فوعه و #کفریا ، و #نبل و #الزهرا حماسه ساز بود.حاتمی کیا فیلمی ساختارمند درام توام با اوج انسانیت در میانه جدال خون ، اتش و گلوله مبتنی بر تضادهای دهه دوم قرن بیست و یکم بنا کرده است.

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک شخصیت پردازی در تازه ترین اثر حاتمی کیا به اندازه ،دیالوگ ها به دور از شعار زدگی و میزانسن ها در برخی مواقع به اوج می رسد. به_وقت_شام بگونه ای بیانگر بلوغ فیلم های جنگی است که در ان محتوا ،ساختار و شکل با هم سازگارند. نمادهای معرف هنرمندانه در فیلم گنجانده شده اند. بریدن سر نارنجی پوشان ، اسیران درون قفس ،افراد سیاهپوش ، خودروهای اهنین انتحاری و ... برای طیف مخاطب اشناست. گریم های در خور و لباس های قابل قبول در کنار دیدگاه متصلب ، رفتار جنون امیز ، استدلال های قابل درک بازیگران و ... همه در حوزه تجربه مخاطب است. کنتراست نسلی دوگانه در کلام و تصمیم گیری و تضاد رفتاری در جای جای فیلم دیده می شود.

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک رفتار خشونت امیز داعشی ها که توامان در قالب تصاویر زنده و ضبطی با مهارت کارگردانی می شود حکایت از ان دارد که این ها همه بازیگران دانسته یا ندانسته یک نمایش اند به مخاطب منتقل می کند.حاتمی کیا نشان داد فن سالاری اندیشمند است که با هزار توی فتنه نظام سلطه نه فقط بر ضد مسلمانان که علیه بشریت سرگردان اشناست.

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک ...و اما شنیدن کی بود مانند دیدن. حسن_عابدینی

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک  

حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک حسن عابدینی : به احترام حاتمی کیا تمام قد می‌ایستم-ایرناک نظر حسن عابدینی درباره فیلم به وقت شام

(0 رای)
بازدید : 52 بار

نوشتن نظرات

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی دور از فرهنگ ایرانی ما است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.


تصویر امنیتی